Ingyenpénz még Abszurdisztánban sincs!
A februárban életbe lépő változás egyébként újfent alaposan megszívatta a pénzintézeteket és borítékolható, hogy a propagandaszerűen elhangzó, "nem az emberek fizetik meg" szlogen ezúttal is lózung marad. A végeredmény: még drágább bankolás. Miért?
- A banknak ezután is be kell fizetnie az illetéket a mi ingyenes kivétünk után. Ne feledjük: az alany eddig is a pénzintézet volt (ők "csak" áthárították" ránk). Ezt az összeget most mindenképp bukják, hiszen közvetlen módon nem számolhatják fel. Ha azt feltételezzük, hogy a számlatulajdonos él is 150 ezer forintos pénzkivéttel, akkor az a tranzakciós illeték 0,3%- 0,6%-os kulcsát figyelembe véve havonta 450 900 forintot jelent. Ezt az összeget a bank "állja".
- A törvény szövege szerint a pénz bármilyen ATM-ből kivehető. Ez az igazi szívatás: mindenki tudja, hogy idegen ATM-ből sosem volt olcsó a pénzfelvétel, ezt a mutatványt keményen sarcolták a pénzintézetek. Mostantól ez az összeg is fájhat, és főként a kevesebb ATM-mel rendelkező bankok gazdáinak. Az eddig módszer szerint ugyanis az idegen ATM használatánál terhelt díjak megoszlottak a saját és a terhelő pénzintézet között. Nem ördögtől való tehát a feltételezés, hogy - már csak a kényelmi szempontokat is figyelembe véve - az emberek az első útjukba eső pénzkiadó automatát fosztják majd ki. Ha így lesz, akkor a legnagyobb ATM-hálózattal rendelkező OTP jól jár: náluk kevésbé fog jelentkezni az imént említett bevételkiesés.
- Nem szeretnénk vészmadarak lenni, de az ingyen kivét még egy - sajnos - reális veszélyt hordozhat magában, nevezetesen a bűnözők a könnyű zsákmány reményében fizetésnapokon lecsaphatnak gyanútlan, ATM-től távozó emberekre is. Nem nehéz kikövetkeztetni ugyanis, hogy a hónap elején ATM-nél pénzt felvevő ember az ingyenes kivét hatására nagyobb összeget vesz le számlájáról. Elég csak kifigyelni egy gyengébbnek, elesettebbnek tűnő személyt, majd az alkalmas pillanatban elragadni táskáját.
- UPDATE: Johevi kommentelőnk hívta fel a figyelmet az alábbiakra: "Az igazi szívás az lesz a bankoknak, hogyha egy-egy automatájuk jó helyen van, azaz a kp felvétek 80%-a ingyenes lesz, ellenben az eddigi heti töltést át kell szervezni kétnapira, mert annyi más banki ügyfél szakad rá, és mivel ezt külsős cég végzi ( G4 meg ilyenek ) a kb százezres töltési költséget is többszörösen nyelik be." Ennek következménye az ATM-hálózat csökkentése lehet.
Biztosak lehetünk abban, hogy a fentiekben jelzett bevételkiesést a pénzintézetek így vagy úgy, de be fogják az ügyfeleiken vasalni. A legvalószínűbb, hogy azt terhelik majd, amihez még az ingyenes pénzfelvételnél mindenképp szükség lesz: ez pedig mag a plasztik kártya. Az, ami egyébként az elmúlt egy évben átlagosan 45 százalékkal drágult, ráadásul ez a tétel nem szerepel a havi számlakivonaton, hanem jellemzően évente egyszer, egy összegben terhelik rá a fogyasztóra.
Az pedig sokat mond, hogy 2013 végén a magyar kormányzat a nagyságrendekkel olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb és nem utolsósorban: átláthatóbb elektronikus fizetési csatornák helyett készpénzt helyezi előtérbe.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DezInf 2013.11.12. 08:11:34
Mit kell ezen ennyit csámcsogni?
Még a csámcsogás is tranzakciós illeték köteles lesz!!!!!
Na oszojjanak ....... bírka népességje .....
Conchobar 2013.11.12. 08:18:43
Zakk (törölt) 2013.11.12. 08:26:42
Nem hallom a baloldali liberál médiageciket hogy az angol bankrendszert emlegetnék.. Mert akkor be kellene ismerni hogy nincs számla vezetési díj? Hogy a fizetésed anélkül megkapod hogy megvámolná a bank? Már elnézést, de bárki aki a lakosság érdekei ellen beszél az nettó hazaáruló. A bankszövetség elnöke meg arról pofázik hogy a bankvezérek majd mostantól nem AUDI A8-al fognak járni hanem kénytelenek lesznek egy szintet lejjebb menni.. Ember..érted? Egy szintet lejjebb az Audi A8 alá.. Uram atyám, hova jutott a világ???????????
Elmentek ti mind a picsába.
Vezérszónok 2013.11.12. 08:28:42
Raffay83 2013.11.12. 08:29:32
www.jogiforum.hu/hirek/30101
Kérlek, javítsd majd.
Konzervatív0 2013.11.12. 08:29:43
Nem akarnék senkit elkeseríteni, de épp akkor amikor nem volt ingyenes a levét volt jellemz,ő hogy a kispénzecskét egyben levették a számláról, mert a többszöri levét jóval többe került.
És el kell keserítsek mindenit. Ebben az országban még nagyon sok helyen nem lehet kártyával fizetni. Egy kisfaluban max a postán (az is idegen bankból pénzfelvétnek számit), de még a coop boltokban sem... és a szerencsélten alkalmazott az otp kártyájáról csak a postán tudta levenni horribilis összegekért a pénzék hogy kifizesse a kiflit a boltban, mert a városba bemenni otp automatát keresni nem nagy üzlet...
Egy picit hátrébb kell lépni, hogy szélesebb perspektívából tudja szemlélni az ember a világot, nem pedig a politikai ellenvéleményt ílyen átgondolatlan bejegyzésekbe beleönteni.
Vezérszónok 2013.11.12. 08:32:02
tobeor 2013.11.12. 08:34:04
Hogy ez közgazdasági abszurd, az nem számít.
Hogy ezt duplán fizetik meg a zemberek, meg az ország is (nem csak közvetlenül, nem csak pénzben), az se számít.
Hogy ez nettó néphülyítés, az se számít.
Hogy a magyar gazdaság egyik központi eleme, a pénzügyi rendszer ellen háborúzik a kormány 3 éve, és ezzel sikeresen tökutolsóvá tette az országot a régióban, az se számít.
Nem számít semmilyen nemzeti kár, veszteség.
CSAK az számít, hogy Orbánnak ez jó. És Orbán fontosabb mint az ország.
Vezérszónok 2013.11.12. 08:34:09
csepke 2013.11.12. 08:40:52
SemBoga 2013.11.12. 08:44:38
ehelyett egy rakat adót a nyakukba vartak, a legjobban fizető adóstömeget kivették a banki portfólióból, így teljesen természetes, hogy áthárítanak mindent, amit tudnak - mivel már most is veszteséges a legtöbb bank
amúgy az egykulcsos szja-val nem pont a bank vezérigazgatók jártak a legjobban?
eszim 2013.11.12. 08:44:55
Konzervatív0 2013.11.12. 08:45:22
Ugyan ez a probléma a közmű csekkekkel. Ha csoportos megbizást adsz (amit egy idős ember sosem fog, mert azt sem tudja mi az) megbizásonként fizetsz a banknak, holott ugye a közműcégnek nem keleltt csekket kiállítani és nem kell ezrét fizetnie stb...
Szóval vannak itt még visszás helyzetek.
Azt gondolom hogy igen is jó irány az iylens zintű banki kapsiság kordában tartása, és addig amig a feltételek nem adottak a tisztán elektronikus fizetéshez addig épp azt a kisembert segíteni kell hogy ingyen jussona pénzéhez akinek nincs lehetősége kártyával fizetni.
A bankot meg nemfogom sanálni, mert ő sem sajnál sosem amikor egyoldalúan módosít díjakat.
Tudom ez populizmus, de ez van. Amelyik banknak nem teszik, hogy fletó szavaival éljek. "el lehet menni innét".
Érdekes módon még egyik sem ment el... sem bank sem közűszolgáltató, se semmi, csak sirnak amint a fürdősk.
Épp ideje...
notib 2013.11.12. 08:45:51
- a drága jó Fletóék KÖTELEZTEK minket, bankszámla nyitásra, tehát nem szabad választás miatt került a fizetésünk a bankhoz, korábban a házi pénztárból történt a kifizetés, a pénztár azóta is létezik, ennyivel kevesebb feladata van, havonta...
- miért nem juthatunk a munkabérünkhöz plusz költség nélkül, hiszen a különféle adók, járulékok miatt így is rengeteg a levonás...
- miért kell 900.- Ft-ot fizetni azért, mert a munkabér 2-3 napig parkol a banknál...
- a bankmentések mindig is közpénzekből, a mi befizetett adónkból történt...
- el kellene dönteni, hogy a bankok vannak az emberekért, vagy az emberek a bankokért !!!
2013.11.12. 08:46:50
tobeor 2013.11.12. 08:47:09
Már elnézést az offért, de egy olyan országban ahol pár tízmilliós korrupció-gyanú miatt (pl. Hagyó Miklós) a jobboldal éveken át őrült hisztériában fröcsögő sikításban tartotta az országot, hogy hogy senkit nem érdekel olyan - szintén bennfentestől származó - információ, mely szerint:
- "az adóhatóság szemet huny a kiemelt adózók áfacsalásai felett."
- "A kár becslése szerint ezer milliárdnál is nagyobb összeget jelent évente"
- "szerinte több kormánytag is az oligarchák láncolatainak a foglya."
index.hu/gazdasag/2013/11/12/horvath_andras_nav/
Ezer milliárdos csalás több mint az elmúlt 20 évben kirobbant korrupciós botrányok összes, együttes összege, ha nem számítjuk a trafikmaffiát és a földmaffiát.
Hol a hisztéria?
Hol a téboly?
Hol a melltépő őrület?
Ja, hogy most a fideszmaffiának az elhallgatás az érdeke...
tobeor 2013.11.12. 08:49:24
Már megint Fletó a hibás? :D Fogadjunk., te beszopod a szabadságharcot is ugye? :O
És mi is akadályozza a 2/3-os Élő Istent, hogy ezt visszacsinálja, és ne legyen kötelező bankon át utalni a bért?
2013.11.12. 08:50:18
Sajnos nem értitek a cikket. Arról szól, hogy a bankok át fogják hárítani a költségeket, tehát NINCS ingyenpénz!
Szó nincs arról, hogy a bankok milyen rendesek, vagy hogy kimennének az országból. Amíg megtalálják a módját, hogyan tudják az állam agymenéseit átcsatornázni, minek mennének ki? Csak épp te vagy hülyére véve. Mondjuk nem nehéz.
Kökény6 2013.11.12. 08:51:29
Magyarország területileg Közép Európa,társadalmi mentalitásban pedig nyugat Balkán. A 150 éves török hódoltság most is meglátszik még.
SemBoga 2013.11.12. 08:51:34
" a drága jó Fletóék KÖTELEZTEK minket, bankszámla nyitásra,"
a törvény eddig is lehetővé tette, hogy KP-ban kérd a fizetésed
"- miért nem juthatunk a munkabérünkhöz plusz költség nélkül, hiszen a különféle adók, járulékok miatt így is rengeteg a levonás..."
kérdezd meg orbántól, hogy miért adóztatja meg a fizetésed
"- miért kell 900.- Ft-ot fizetni azért, mert a munkabér 2-3 napig parkol a banknál..."
kérdezd meg orbántól, hogy miért nem törli el a bankadókat
"- a bankmentések mindig is közpénzekből, a mi befizetett adónkból történt..."
itthon nem nagyon vannak bankmentések, az fhb és az otp visszafizette, amit kaptak - a garanciaalap pedig a banki befizetésekből megy
"- el kellene dönteni, hogy a bankok vannak az emberekért, vagy az emberek a bankokért !!!"
a rendszer működőképességéhez mindkettőre szükség van - ha az oszd meg és uralkodj alanyaként gondolkozol és viselkedsz, elpusztulsz a rád dőlő rendszerrel együtt
Exemplary 2013.11.12. 08:51:55
csepke 2013.11.12. 08:52:18
Konzervatív0 2013.11.12. 08:52:22
A munkavállaló kérheti a készpénzes kifizetést a munkaadójától.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.12. 08:52:25
"Érdekes módon még egyik sem ment el... sem bank sem közűszolgáltató, se semmi, csak sirnak amint a fürdősk."
- Viszont csökkentik a hálózatot (bankok), embereket rúgnak ki (csendben).
notib 2013.11.12. 08:52:58
"Hogy ez közgazdasági abszurd, az nem számít."- ebben Viktorék nincsenek egyedül, lásd az IMF-EU válságkezelése sem egy sikertörténet, pedig az nagyon nem unortodox...
2013.11.12. 08:53:22
Konzervatív0 2013.11.12. 08:53:50
Most!
notib 2013.11.12. 08:54:31
Konzervatív0 2013.11.12. 08:55:03
tobeor 2013.11.12. 08:55:10
Hoppá, ezt a gyöngyszemet a kommented végén csak most szúrtam ki :D
"- el kellene dönteni, hogy a bankok vannak az emberekért, vagy az emberek a bankokért !!!"
Ez a komment lehetne az év kommentje is, mint cseppben a tenger tükröz végtelen butaságokat koncentráltan.
Azt hiszem ez az az értelmi szint és valóság-felfogás, amely egyszerűen tehetetlen Orbán tömegmanipulációs fegyvere ellen, szellemileg teljesen kiszolgáltatott, esélyes sincs megsejteni hogy folyamatosan átbasszák és kihasználják miközben még azt is elhitetik vele hogy ez neki jó.
tobeor 2013.11.12. 08:55:57
Conchobar 2013.11.12. 08:55:58
csepke 2013.11.12. 08:57:38
Sajnos lekésted, de csak pár hónappal. Egész eddig élt. Ugye tudod mit jelent a minisztériumok és a háttérintézményei? Kb. az összes köztisztviselőt.
tobeor 2013.11.12. 08:57:45
Akarod hogy kicsit elmélyedjünk ebben a témában, vagy inkább megkíméled magad a leégéstől? :)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.12. 08:58:13
Egy koccanásos baleset (ahol károsult vagy, kapod a betétlapot) megtérítéséhez a szükséges szemlét adott esetben csak 90 km-re lehet elvégezni. És ez egy konkrét eset, pár hónapja hallottam. Nem nevesíteném, mivel folymatban van még az ügy. Lényege: Emberünkbe belementek hátulról, a biztosító nem engedte a szerződött partnernek a javítást, hanem berendelte az autót, hogy maga is megszemlézze.....
eszim 2013.11.12. 08:59:51
notib 2013.11.12. 09:00:32
"Tudod, plusz munka, páncélszekrény, pénzkezelési szabályok betartása, pénzszállítás költsége, stb... "
Kepa 2013.11.12. 09:00:47
Viszont remekul lehet kommunikalni, es a csunya bankokat ostorozni !! Hony ez egy kemeny +ado, az elsikkad. Helyette mehet a kivont kardos ilyen-olyan harc. A lenyeg, hogy "mindenki" csatasorba alljon a valasztasokon!
2013.11.12. 09:02:03
"a bűnözők a könnyű zsákmány reményében fizetésnapokon lecsaphatnak gyanútlan, ATM-től távozó emberekre"
Ez a lehetőség eddig is adott volt, az emberek, így vagy úgy, de kiveszik a pénzüket. Akik az automatát választják, és érzékenyen érinti őket az ezzel járó költség, azok eddig is igyekeztek egyösszegben felvenni a fizetést. Az ingyenességgel kábé semmi nem fog változni. Azzal egyetértek, hogy a pénzintézet nem fogja benyelni a fiaskót. Megtanultuk már, hogy az elmaradt/remélt haszon is veszteségnek számít kohnéknál, majd más vonalon bevasalják azt.
tobeor 2013.11.12. 09:03:29
"Az összes kár, ami a költségvetést éri évente elérheti az 1700 milliárd forintot. Ez nemcsak az én becslésem, hanem az Európai Bizottságé is."
Postás Gizi 2013.11.12. 09:04:20
De ők még a közmondást is fordítva szajkózzák: kicsire adunk. Nem pedig kicsire nem adunk.
tobeor 2013.11.12. 09:04:51
"Az utóbbi években sokszor leállítottak a feletteseim, és volt olyan adónyomozás is, amiből kizártak, miután nagyon komoly visszaélésekre bukkantam."
tobeor 2013.11.12. 09:06:44
"Tudom, vannak fideszes oligarchák, de nem csak fideszesek vannak benne. A pártok háttéremberei ezen a szinten már jellemzően együttműködnek, és a saját érdekeiket védik, nem az országét."
TiZ 2013.11.12. 09:06:48
vezér01 2013.11.12. 09:07:06
régen zsebre vághattad,ma viszont a bank kapja meg.Ad rá 1 forint kamatot,levon 5
forint kezelési költséget.Bomba üzlet a haverjaidnak.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.12. 09:07:27
a pénzintézetek megzabolázását minden normális embernek támogatnia kell
-Igen. Azonban a módja nem jó. Nem ad-hoc adókkal kell őket megzabolázni, valamint a "megzabolázásuk" örve alatt nem a költségvetési lyukakat kell velük tömetni, hanem világos átlátható egyértelmű szabályozás kell, erős fogyasztóvédelem, valamint nem ártana már az iskolában a leendő felnőtteknek alapszintű képzést tartani a bankrendszerről, mert sokan azt sem tudják, miért kell többet visszafizetni, ha hitelt vesznek fel.
barata 2013.11.12. 09:10:26
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 09:11:14
tobeor 2013.11.12. 09:13:43
Az "ingyen" egy magyar szó.
Egyértelmű jelentése van. Azt jelenti, hogy nem fizetsz érte, nem pedig azt, hogy máshogy fizetsz érte.
notib 2013.11.12. 09:15:23
a bankok működéséről, talán a kis szűk agyadnak is jelent valamit, hogy bank konszolidáció NYUGATON is történt, szintén KÖZPÉNZBŐL (adóból), és a bajból kimentett, veszteséges bankok (pedig itt Orbán nem focizott) derék bankárai igencsak belenyúltak a kasszába, Franciaországban, Angliában, Németországban, Olaszországban stb., lett is nagy sajtóvisszhangja, de úgy látszik ez nálad belefér...
a banki kölcsönök kamatai Orbánék előtt sem voltak alacsonyak, az áthárítás előtt sem...
azt a kérdést, pedig hogy a bankok azt a szerepet töltik-e be, ami a gazdaság, végső soron az emberek érdekeit szolgálja, és nem nőtték-e túl magukat, mintegy állam az államban szerepet betöltve, már nem csak nálunk, hanem az egész világon téma, és nálad értelmesebb embereket is foglakoztat, talán nem véletlenül...
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.11.12. 09:18:38
Don Quixote de la Ferko 2013.11.12. 09:23:13
Azért tegyük hozzá,lehet, hogy arról a 150 évről komolyabb "adóbevallások" vannak, mint most pl. a Közgépről.
randomuser1 2013.11.12. 09:25:02
tudhatnád.
tobeor 2013.11.12. 09:28:36
Induljunk ki abból, ami az eredeti, Darwin-díjas kérdésed:
"- el kellene dönteni, hogy a bankok vannak az emberekért, vagy az emberek a bankokért !!!"
A kérdés szülő logikád eleve kommunista és paternalista. Nem érted, nem tudod, sőt egyáltalán: fel sem merül benned, hogy sem a bankok, sem semmilyen profitorientált cég - legyen az pékség, fordítóiroda, étterem vagy cipőgyár - nem az emberekért van.
Az, hogy számon kérd, hogy a bank nem érted, meg a zemberekért van, az azt jelenti, hogy valami egészen abszurd felfogásod van a világról, és gyerek is vagy, mert azt akarod hogy gondoskodjanak rólad, hogy mások által létrehozott, mások pénzéből felállított és működtetett intézmények képviseljék a te érdeked.
Van egy hírem notlib: sem a bankok, sem semmilyen profitorientált cég nem érted van. Akár bank, akár benzinkút, akár pékség. Az emberek a haszonért alapítanak cégeket. Nem, nem érted. Pont hogy a te pénzed akarják. Így működik a világ. Érted csak te saját magad vagy. Ha majd felnősz, megbírsz ezzel a teherrel küzdeni.
És ha jól szabályozza a kormány az üzleti környezetet, akkor átlátható, tiszta, és versengő környezetet teremt, amivel sikeresen leszorítja az árakat, reális szintre. Le lehet szorítani mesterségesen is az árakat, kommunista hatósági áras módszerrel, gyereknek nézve az embereket, de annak nagyobb a kára mint a haszna, de azt el se kezdem neked magyarázni, mert úgyse értenéd. Azt kommunizmusnak hívták, amikor a cégek érted voltak, és nem saját magukért. Érdekes módon, amikor kivették az önérdeket a cégekből, akkor nem működtek. Érthetetlen, hogy egy veszteséges cég miért nem életképes, és miért rossz a gazdaságnak is...
Mária 2013.11.12. 09:28:55
"Éppen az a baj, hogy a kormányzat ahelyett, hogy az elektronikus fizetés felé terelte volna az embereket "
A "kormányt" nem arra tartjuk, hogy bármi felé is "terelgesse" az embereket.
A magyarokkal azért lehet nagyjából bármit megcsinálni, mert természetesnek tartják az efféle nettó hülyéségeket. A kormány azzal foglalkozzon, amire tartjuk és fizetjük őket, ne a népneveléssel, meg a terelgetéssel.
2013.11.12. 09:29:53
Ezzel maximálisan egyetértek.
A mondandód többi részével csak félig. Pénz mamár külön szakma, világ, amit az ezzel foglalkozó emberek évekig tanulnak. Az informatika például remek példa arra, hogyan lehet felhasználóbarát egy szakma. Minden irodában, életünk minden területén ott az informatika, de nem kell hozzá informatikus-mérnöki diploma hogy hatékonyan használjuk a számítógépet. A pénzszakma miért nem lehet ilyen? Azért mert magyarországon speciális a helyzet: pl; a "szerződés" szónak semmilyen jelentősége nincs, hiszen mindenki tudja, hogy 30 oldalnyi apróbetűben lényegében azt taglalják, hogy hurokba dugod a fejed, és lényegében mindenért te felelsz. A szerződés az esetek döntő többségében egyoldalú kreálmány, és
kell vagy nem kell alapon működik, nem tudsz mérlegelni, vagy módosítani azon. Ha hitel kell, (a mesterségesen lent tartott fizetések, munkanélküliség, társadalmi elvárások, önmagunkkal szemben támasztott igények, és esetleg vágyak szorzata általában az hogy KELL) akkor felveszed, és tökmindegy milyen feltételekkel. Ebből a szempontból feleslegesnek találom pénzügyi szakon művelni az emberkéket. Eddig sem az volt a gond, hogy az emberek hülyék, hanem a világ amelyben élünk, előbb utóbb szükségszerűen, és mindenképp összehoz a bankkal, és ha összehoz, akkor nem lesz jogköröd mérlegelni. Felelősséged teljes tudatában fogod aláírni a dokumentumot, még akkor is ha tudod mi van benne. Ez a gáz. Én nem rég vettem fel hitelt, tudom miről beszélek.
tobeor 2013.11.12. 09:30:21
És Angliában mennyi pénzt tart átlagosan egy ember egy átlag hónapban a számláján? Azaz mekkora az a vagyon, aminek a kamataiból tudja egy angol bank finanszírozni a látszólag "ingyenes" készpénzfelvételt?
Vagy Angliában vagy ingyen pénz? :) Ott nem működik a közgazdaságtan?
Don Quixote de la Ferko 2013.11.12. 09:33:58
Jankóka. Egyvalamit felejtesz ki a képletből. A pénzintézetek megzabolázása valóban szükséges jó vagy rossz (ennek eldöntése vérmérséklet, és főleg pártpreferencia kérdése).
És a másik, amit nagyon kifelejtesz, az a kétharmad. A kétharmaddal lazán lehetne olyan törvényeket hozni, ami jó a népnek, rossz a multinak. Ha egy kicsit megnézed az eddigi törvénykezés főleg arról szól, hogy a megalkotott törvények kommunikálhatóak legyenek a széles tömegek (birkamenet) felé, hogy Alsúfelcsúti Vitéz Ludas Viktor Főtitkár Elvtárs hogy odabaszott a gonosz Döbrögiknek, oligarcháknak, multiknak, bankoknak, viszont gyakorlatilag mind arról szól, hogy a kisember fizet, az összes többi meg ugyanúgy kaszál rajta, mint eddig, csak más könyvelési szám alatt van lekönyvelve a beszedett sarc.
Conchobar 2013.11.12. 09:34:13
tobeor 2013.11.12. 09:34:35
Aha, szóval annak aki ingyen vehet fel pénzt a banktól, annak nincs számlavezetési díja, nincs bakkártya díja, nincsenek egyéb díjai? :)
Miket nem mondasz te is zsenikém...
Don Quixote de la Ferko 2013.11.12. 09:35:30
Ha figyelmesen elolvasod a cikket, már kiderült belőle, hogy Gyurcsány a célpont. A többi csak körítés.
KolompárRómeó 2013.11.12. 09:36:17
SemBoga 2013.11.12. 09:38:03
pld. az egészségesebb életmód felé, a környezettudatosság felé a kormányzat megpróbálhatja terelni az embereket
Don Quixote de la Ferko 2013.11.12. 09:39:52
Ez igaz. Sokan elfelejtik, a szavazások csak az osztozkodási arány döntik el. Igaz, ez az utolsó ezt egy kicsit felborította, de vityka sosem a mértékletességről volt híres, ha lopásról van szó, akkor ő a legjobb.
morbiczer 2013.11.12. 09:39:53
Meg a levego sincsen ingyen, mert egy csomo ember csomot fizet azert, hogy a levego feleig-medig tiszta legyen.
tobeor 2013.11.12. 09:42:22
Jól van zsenikém:
- "több kormánytag is az oligarchák láncolatainak a foglya."
- "vannak fideszes oligarchák, de nem csak fideszesek vannak benne."
tobeor 2013.11.12. 09:43:06
Akkor neked is szól a 9:34-es kommentem :)
Mária 2013.11.12. 09:44:57
" kb. 2.7 millió embernek van folyószámlahitele a kártyához és az összes hiteltartozás elosztva fejenként 140 ezer forint. Na most. Emberke megkapja a 130 ezer forint fizetését és ha van 90 ezer forint folyószámlahitel tartozása, akkor a bank azonnal levonja a tartozást és máris csak 40 ezer forintot vehet fel ingyenesen."
Átlag 140 ezer forint folyószámlahitelre 25-28% THM-mel számolva eleve rámegy havi szinten átlag 3000 Ft kamat és egyéb költség.
"Emberkénknek" eleve az az érdeke, hogy a folyószámla-hitelét a lehető leghamarabb visszatöltse, hiszen miért adna a banknak havonta 3000 forintot a kevés kis pénzéből?
Most, hogy csak a hitelkeret kihasznált összege feletti részt veheti fel ingyen, eggyel több ok miatt lesz motiválva, hogy sürgősen adja vissza a banknak a kölcsönvett pénzét.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 09:46:24
Ez hogy jön ide?
Ingyen van az orvosi ellátás is. Ugye nem gondolod, hogy ez azt jelenti, hogy senki sem fizeti meg?
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.11.12. 09:47:13
Működik a közgazdaságtan, ahogy itt is. Az a kérdés, hogy ki fizet és hogyan.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.12. 09:49:03
ahogy a trafikokat is fosztogatják majd erre is ráállnak. :S
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.11.12. 09:49:18
tobeor 2013.11.12. 09:51:24
:D
Hogy jön ide? Hát úgy hogy ezt írtad: "más megfizeti."
Nem, nem más fizeti meg, hanem te.
"Ingyen van az orvosi ellátás is. Ugye nem gondolod, hogy ez azt jelenti, hogy senki sem fizeti meg?"
:DDD
Te magyarázod nekem hogy nincs "ingyen", miközben pont én röhögök a te hülye ingyenezéseden? :D
És te mit képzelsz, az orvosi ellátást ki fizeti? :D
Mária 2013.11.12. 09:52:46
"pld. az egészségesebb életmód felé, a környezettudatosság felé a kormányzat megpróbálhatja terelni az embereket"
Ez nem a kormány dolga, hanem az egészségügyben, a környezetvédelemben dolgozó szakembereké.
Engem például egy vastag tokájú, csüngő hasú, még a vécére is adóforintokból fekete Audival furikázó politikus se tudna meggyőzni, hogy meggyőződésből hozza meg a döntéseit, nem azért, mert anyagi előnye van belőle, amit további adag szalonnára, meg benzinre költhet.
csepke 2013.11.12. 09:53:07
tobeor 2013.11.12. 09:53:18
"a számlavezetésen felül nem fizettem semmit, de az is kevesebb volt mint Magyarországon."
Nocsak, akkor a csúnya kapitalista verseny mégis működik?
tobeor 2013.11.12. 09:54:23
Mérnork 2013.11.12. 10:17:55
stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.11.12. 10:20:33
"
- a drága jó Fletóék KÖTELEZTEK minket, bankszámla nyitásra, tehát nem szabad választás miatt került a fizetésünk a bankhoz, korábban a házi pénztárból történt a kifizetés, a pénztár azóta is létezik, ennyivel kevesebb feladata van, havonta...
"
Ez teljesen jogos. A megoldás viszont nem az, hogy akkor kötelezzük a bankokat erre vagy arra, hanem az, hogy megszüntetjük ennek kötelező voltát.
"- miért nem juthatunk a munkabérünkhöz plusz költség nélkül, hiszen a különféle adók, járulékok miatt így is rengeteg a levonás...
"
A bank nem jótékonysági intézmény, a béred tárolása pénzbe kerül. A megoldás az, ami az előbb is: annak van előnye, ha a bankon keresztül kapod meg a fizetésed, viszont az pénzbe kerül, és ennek eldöntése mindenképpen a te - illetve a cég, ahol dolgozol - jogod.
" - miért kell 900.- Ft-ot fizetni azért, mert a munkabér 2-3 napig parkol a banknál...
"
1.) Mert nem feltétlenül csak parkol, 2.) A bankban lévő pénz tárolása is erőforrásokat von el, ergo pénzbe kerül.
"
- a bankmentések mindig is közpénzekből, a mi befizetett adónkból történt...
"
Ez igaz, a megoldás viszont az, hogy nem vállal az állam bankmentéseket. Érdemes megjegyezni ugyanakkor, hogy Magyarországon korántsem volt akkora méretű bankmentés, mint máshol.
"
- el kellene dönteni, hogy a bankok vannak az emberekért, vagy az emberek a bankokért !!!"
A bank ugyanúgy egy szolgáltatás, mint bármi más, és ott is megkérdezheted hogy pl. "én vagyok a zöldségesért, vagy ő értem." A valóság persze az, hogy a lényeg pont a kölcsönösségben van, így a kérdésnek nincs értelme.
Zedder 2013.11.12. 10:25:47
Rövid a memóriád, efftárs! Ugye nem zavar, hogy a fityisz előtt eleve ingyenes volt a KP felvétel?
dr kíváncsivagyok 2013.11.12. 10:27:05
csepke 2013.11.12. 10:28:35
alfax 2013.11.12. 10:38:42
en.wikipedia.org/wiki/ATM_usage_fees
stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.11.12. 10:40:55
"ez speciel így nemigaz, de nyilván már a feledés homályába veszett a Postabank, és az Agrobank története amikor is konkrétan az állam volt kénytelen helytállni egyik esetben a konkrét sikkasztásért a másik esetben a valószínű sikkasztásért. "
Pont ezekre gondoltam. Viszont ha belegondolsz: 1) ezeken kívül más nem nagyon volt 2) Bár az összeg jelentősnek tűnik, korántsem akkora, mint pl. amikor a 2008-as válság idején Amerikában a bankokat mentették.
Zedder 2013.11.12. 10:41:32
alfax 2013.11.12. 10:42:49
Ausztria
Észtország
Lettország
Finnország
Németország
Íroszág
Hollandia
Norvégia
Svédország
Lengyelország
Prtugália
Spanyolország
Ennyit "Abszurdisztánról"
Lencsés István 2013.11.12. 10:45:28
" .... a pénzfelvételt is a zemberek fogják megfizetni! .... " . Ilyen sincs , hogy . : " .... zemberek .... " .
alfax 2013.11.12. 10:48:39
Értelmezd az ábrát:
cdn.static-economist.com/sites/default/files/imagecache/full-width/images/2012/07/blogs/graphic-detail/20120707_woc530.png
A mi többségében bankjaink nyugat-európai bankok.
Dereng valami?
Mérnork 2013.11.12. 10:52:14
Nem volt általánosan ingyenes. A jelenlegi számlacsomagommal nekem havi 2 felvétel egyébként most is ingyenes, de ez erősen függ a banktól, folyószámlára utalt havi összegtől stb. De a lényeg egyáltalán nem ez, hanem hogy az ellenzéknek leginkább csak az fáj, hogy demagógiában képtelenek a fideszt felülmúlni, ahogy sikerült azt megtenni 2002-ben és 2006-ban.
Torgyán Viktor 2013.11.12. 10:54:22
Látod ez hiba volt. Nem kellett volna tőlük felvenni, mer a bankok mind szemetek! Csak a pénzedet akarják! Ki akarnak fosztani, és mind Audival akar járni!
Zedder 2013.11.12. 10:57:46
Viszont kötelező különadó sem volt rá, mint most.
Tényleg annak kell tapsikolni, hogy ránkborított a kormány egy teherautónyi szart, de utána nagykegyesen adtak egy lapátot, hogy kiáshassuk magunkat?
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.12. 10:59:54
Torgyán Viktor 2013.11.12. 11:02:46
Ha pedig nekem van egy "drága műtétem", akkor te leszel az, aki a plusz pénzt (azon felül, amit én fizettem) belerakja a buliba. Ezt az egészet úgy hívják, hogy társadalombiztosítás. Bár erről már biztos hallottál, mert te ojjan okos vagy.
Összefoglalva: az a bizonyos műtét nincs ingyen. Sem annak, akit műtenek, sem a többieknek.
Egyébként ha egy műtét "ingyen lenne", akkor le sem írhattad volna azt, hogy "drága műtét".
Lencsés István 2013.11.12. 11:08:23
Vezérszónok 2013.11.12. 11:15:16
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.12. 11:18:23
Amúgy pedig szinte minden banki számlához tartozott ingyenes kp felvét. Aztán jött a fidesz...
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 11:22:04
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.12. 11:23:37
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 11:26:23
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 11:34:27
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 11:36:52
dadddd 2013.11.12. 11:39:36
Ford Fairlane
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 11:51:48
Ez egyre szebb, most már a zsidókat is be lehetett keverni. Az ne is izgasson téged, hogy a bankok általában részvénytársasági formában működnek, és tulajdonosi hátterük ennek megfelelően kideríthetelen. Az a lényeg, hogy biztosan a zsidók összeeseküvése áll e mögött is.
2013.11.12. 11:56:15
Ennyi.
dadddd 2013.11.12. 11:56:53
Na pont itt a lényeg. Az ilyen kideríthetetlen hátterű szervezeteknek alapból meg kéne tiltani bárminemű gazdasági tevékenységet. És nem csak a bankokra gondolok...
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.12. 11:57:20
Egy német hitelszerződés teljesen más. Az sem népünnepély, de sokkal korrektebb.
--> Hiányzik az erős fogyasztóvédelem
- Az emberkéket nem kell pü.zsenivé képezni iskolában, de bizonyos alapokat (nem csak pénzügy) illene oktatni a suliban.
Vezérszónok 2013.11.12. 11:57:38
dadddd 2013.11.12. 12:03:56
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 12:10:59
Tudomásom szerint eddig is egyszerre vette fel a teljes fizetését az emberek többsége, ezen nem változtat a törvény.
Valahogy úgy érzem, jövőre megint drágulni fog a számlavezetés és az éves kártyadíj...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 12:11:53
Ilyen nincs :)
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 12:16:16
blackshíp 2013.11.12. 12:17:53
smartdrive 2013.11.12. 12:20:45
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.12. 12:21:29
Nem ad teljeskörű áttekintést, de a lényeg benne van. Egyébknt nagybátyámnak is voltak többek között McDonalds és Coca Cola részvényei. De említhetném a nyilvánosan tözsdén forgó MOL, Telekom, OTP, stb részvényeket is. Ezekből akr te is vásárolhatsz ha akarsz, és van rá pénzed.
blackshíp 2013.11.12. 12:23:30
mézescsók 2013.11.12. 12:25:12
Az Mt. szerint a munkabért - külföldön történő munkavégzést vagy jogszabály eltérő rendelkezését kivéve - forintban kell megállapítani és kifizetni. Namármost: a bankszámlára való utalás is fizetési mód. A 158. § (3) bek. szerint a munkabér kifizetése - ide nem értve a nem magyarországi székhellyel vagy fiókteleppel rendelkező pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett fizetési számlára történő utalást - a munkavállaló részére költséget nem okozhat. Ennyit a kompenzációról, ügyesen ki van ez találva!
Közszolgák: a jogszabály konkrétan nem tartalmaz ( most már, mert korábban igen) kötelezést a bankszámlára utalással kapcsolatban, sőt, bizonyos szóhasználat arra enged következtetni, hogy teljesíthető lenne a kp-s fizetés is. Pl. a 2011. évi CXCIX. tv. 146. § (4) bek. imigyen szóla: "Az illetmény bankszámlára utalással történő kifizetése esetén, a munkáltatónak úgy kell eljárnia, hogy a kormánytisztviselő illetményével a bérfizetési napon rendelkezzen." A mondatban az "ESETÉN" kifejezés arra enged következtetni, hogy más ESET is lehet. Viszont nem teszik meg, csak nem szöszölnek holmi számolással, borítékokkal, átvételi elismervénnyel?
Hogy a fizumat még nem is láttam, de az odaérkezése pillanatában a bank leemel belőle többezer forintot? Kit érdekel?
Hogy a bankoknak tárolniuk kell pénzt, ez nem is kérdéses. De ugye a fenti kedves kommtársak nem arra utaltak, hogy a munkabérutalás drágítja meg jelentősen a banki dolgokat? A bérszámfejtőm és a bankom között gyakorlatilag egy gombnyomással intéződik a dolog, pénz nem forog. Fizetési napokon nyilván többet kell tárolni. Ennyi.
tobeor 2013.11.12. 12:25:33
csepke 2013.11.12. 12:29:27
smartdrive 2013.11.12. 12:30:26
ez egyébként így van, csak nem azért, amit Te gondolsz (a politikusokat vegyük ki ebből)
a lakosság elsősorban a saját fogyasztási igényét nem tudja kitermelni, tehát közvetve nem tudja eltartani a hitekező bankokat, amelyek erre a délibábra építették rá a kapacitásukat
majd leépítik, ez egy természetes folyamat
csepke 2013.11.12. 12:36:48
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 12:37:07
Ugyanezt mondom én is. Semmi nincs ingyen, viszont lehet bármi ingyen a felhasználó szempontjából, ha neki nem kerül pénzbe. A drága műtétet nem fizeti a beteg, mint ahogy te mondod, azaz neki ingyen van.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 12:39:58
Először is: nem mindenki fizet. Másodszor pedig az adófizetés kötelesség, s tök mindegy, hogy mennyit kapsz vissza. Ha nullát kapsz vissza, mert esetleg sosem vagy beteg, vagy tízmilliókat kapsz vissza, mert állandóan beteg vagy, a TB-adód összegét ez nem befolyásolja.
Szóval gondolkodj, mielőtt nyilvánvaló butaságokat írsz.
Ugyanez a bankok esetében egyébként!
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 12:50:53
A fogyasztóvédelem vicces dolog. Amikor egy multicégnél a panaszosztályon dolgoztam, a nagyon agresszív ügyfeleket MI küldtük a fogyasztóvédelemhez. Tudtuk: ezzel az ügy le is van zárva.
VT Man 2013.11.12. 12:51:01
"A "kormányt" nem arra tartjuk, hogy bármi felé is "terelgesse" az embereket."
Tényleg?
Akkor miért volt kötelező belépni a Magán Nyugdíj Pénztárakba az MSZP kormány idején?
Csak nem "terelgették az embereket"??
élhetetlen 2013.11.12. 12:52:59
Csak halkan megkérdezem, hogy az általad felsorolt országokban be kell fizetni a bankoknak a kormány felé a felvett összeg után a tranzakciós adót? Érdekes, hogy a kormány nem a tranzakciós adót törölte el 150 eforintig számlánként, Itt most az van, hogy ingyen kell, hogy kezelje ezt az összeget feléd, az állam felé meg még fizetnie is kell, amiért dolgozhatott vele. (arról már nem is beszélve, hogy milyen költségeket jelent az adatbázi és szoftver módosítás).
lobaszopiatej 2013.11.12. 13:00:13
Mindenki köteles az év 365 napján jobban élni mint az emúttnyócba.
A törvény megszegéséért börtön jár.
Innentől aztán mindenki jobbanteljesítene.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 13:00:38
Plusz Bulgária, legalábbis egyes bankokban. De pl. az OTP bulgáriai hálózatában van díj, ez amolyan magyar szokás... :-)
Blogger Géza 2013.11.12. 13:01:50
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 13:03:16
Erről jut eszembe egy régi, 60-as évekbeli szovjet vicc:
- Hallottad, hamarosan jólét lesz?
- Túléltük Lenint, túléltük a polgárháborút, túléltük a világháborút, túléltük Sztálint, majd csak valahogy túléljük a jólétet is...
blackshíp 2013.11.12. 13:04:34
johevi 2013.11.12. 13:05:06
Vezérszónok 2013.11.12. 13:09:00
Alick 2013.11.12. 13:17:47
deruyter 2013.11.12. 13:18:15
blackshíp 2013.11.12. 13:19:17
deruyter 2013.11.12. 13:22:08
SemBoga 2013.11.12. 13:26:43
(gondolom tisztában vagy az adó, a járulék , az illeték meg a hozzájárulás közötti különbségekkel)
tobeor 2013.11.12. 13:29:41
Te ne akarj már ennyire a káoszos egészségügy meg államrendszer mögé bújni, mert a BANKOK kapcsán írtad le:
"Ingyen = nem közvetlenül az fizeti, aki igénybe veszi a szolgáltatást. Ez pedig pont jó a legtöbb embernek."
Ez pedig BAROMSÁG. Pont. A banki szolgáltatásokat bank ügyfelei fizetik meg. Jól elsunnyogtad a kérdést, ezért ismét megkérdem:
annak aki ingyen vehet fel pénzt a banktól, annak nincs számlavezetési díja, nincs bakkártya díja, nincsenek egyéb díjai?
ne terelj! persze úgyis fogsz :)
deruyter 2013.11.12. 13:31:28
Mr. Waszabi 2013.11.12. 13:33:30
Netuddki. 2013.11.12. 13:35:21
Aztán meg egy ember 1 számlán vehet ki ingyen, meg nyilatkozni kell, hogy melyik számláról meg a kisfszom...
deruyter 2013.11.12. 13:37:18
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 13:37:18
"A banki szolgáltatásokat bank ügyfelei fizetik meg."
Ami nem jelenti azt, hogy közvetlen XY ügyfél fizeti meg. Nyilván a bank fizeti saját költségeit, s nyilván a bevételből. Azonban ha egy adott szolgáltatás "ingyenes", lesz aki ezzel jól jár és lesz aki meg nem, s aki jól járt, annak ez valóban ingyenes, hiszen helyette azok fizetnek, akik rosszul jártak.
Pont mint az adóknál: jól jár az, aki többet tud kivenni a rendszerből, mint amennyit befizetett. Mit nem értesz ezen?
"aki ingyen vehet fel pénzt a banktól, annak nincs számlavezetési díja, nincs bakkártya díja, nincsenek egyéb díjai?"
Van, azonban nincs közvetlen összefüggés ezek között. De ezt te is tudod.
Netuddki. 2013.11.12. 13:37:36
Mellesleg semmi poszt a NAV botránnyal kapcsolatban? Nyakig benne vannak a megélhetési politikusok. Minden oldalról...
tobeor 2013.11.12. 13:49:01
Még egyszer: közvetlen XY ügyfél fizeti meg a saját banki szolgáltatásai árát.
PONT. Tök mindegy jól jár-e ezzel vagy sem, ha igen mennyire. A lényeg: fizet. Tehát NEM ingyenes neki a banki szolgáltatás.
"nincs közvetlen összefüggés ezek között" tök mindegy hogy milyen összefüggés van, a lényeg hogy VAN összefüggés, méghozzá az, hogy egyéb díjakban fizeti ki az ügyfél a névlegesen ingyenes készpénzfelvételt is. tehát: FIZET.
mézescsók 2013.11.12. 13:55:21
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 13:56:42
Tévedsz ebben, nagyon erősen. Ha egy adott szolgáltatás ára bele van kalkulálva egy másik szolgáltatás árába, akkor bizony vannak, akik ezzel kifejezetten jól járnak.
Ha 500 Ft a havi számlavezetási díj, s az egyszeri készpénzfelvétel díja 200 Ft, akkor ha ingyenes lesz a készpénzfelvétel, s közben felemelik a számlavezetési díjat 700 Ft-ra, akkor NAGYON jól fog járni mindenki aki egynél többször vesz fel havonta készpénzt. Aki meg sosem vesz fel, az rosszul fog járni.
blackshíp 2013.11.12. 13:59:00
És mi tart vissza a bankváltástól? Mert ugye pont az teremtene versenyt, ha az ember odébb menne ahhoz, aki neki kedvezőbb feltételekkel ad számlát... Azt már meg sem jegyzem, hogy kérhetnéd a fizetésedet kp-ban is.
Zedder 2013.11.12. 14:04:46
Ha ennyire lúzer vagy, megadnám a számlaszámom, és nekem is átutalhatnál havi 4 ezret.
Ha jól értem, akkor semmilyen ellenszolgáltatást nem kapsz a havi 4 ezerért. Ezzel az erővel inkább add nekem.:)
Esetleg van itt valami, amit elhallgatsz?
zsoci 2013.11.12. 14:08:05
Viszont azzal nem érteke egyet, hogy azért jobb a eletronikus pénz, mert az olcsóbb. Kinek ? A KP csak az államnak kerül pénzbe, nekem sokkal olcsóbb. Én nem vagyok nagy pártolója annak, hogy a pénzem a bankban legyen, és bárki rátehesse a kezét, ha úgy hozza kedve. Mert ma sajnos ez a valóság. Jó dolgo a KP, nem kell ez a bankok által elterjesztett tévhit nekem jó ha a pénzem a bankban van. Nem jó. Ingyen odadom a banknak, ráadásul mindent besúgnak az APEH-nak, Nemzetbiztonságnak, mindekinke aki a hatalom eszköze. Kösz nem.
tobeor 2013.11.12. 14:14:57
de most komolyan: hogy beszélhetsz ennyire pofátlanul félre? nem szégyelled magad ugye? nem leírtam hogy tökmindegy ki jár jobban vagy még jobban, ha egyszer FIZET mind? de leírtam. leszarod hogy mi a lényeg, terelsz tovább? leszarod, terelsz.
blackshíp 2013.11.12. 14:15:45
És kp nem csak az államnak kerül pénzbe: pénzbe kerül a boltnak, akinek meg kell szerveznie, hogy legyen váltópénze, hogy elszállítsák tőle a pénzt, hogy őrizzék. Hogy észrevegye a hamisításokat. Pénzbe kerül neked is, mert ha ellopják a kártyádat letiltatod. Ha ellopják a pénztárcádat 150.000 forinttal akkor mit csinálsz?
És végül: ha viszik a bankbetéteket, akkor kb. a papírpénzed értéke is a 0-val lesz egyenlő...
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 14:22:46
Tévedsz. Nem mindegy, hogy mennyit fizetsz valamiért. Így ha ingyenes egy szolgáltatás, akkor az valóban az egyeseknek. Nem mindenkinek, ez nyilvánvaló.
Vagy neked mindegy, hogy egy termékért mennyit fizetsz?
Ezen az alapon a drága műtét is nagyon drága, pedig nem az, hiszen nem fizeted ki te az árát.
tobeor 2013.11.12. 14:28:16
ne terelj kamukirály.
erre válaszolj:
annak aki ingyen vehet fel pénzt a banktól, annak nincs számlavezetési díja, nincs bakkártya díja, nincsenek egyéb díjai?
De tudod mit? nem hagyom hogy terelj, válaszolok én: VAN számlavezetési díja és egyéb díjai annak aki "ingyen" vesz fel pénzt a banktól, tehát FIZET. Nincs neki ingyen.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 14:31:33
Ezek a díjak akkor is vannak, ha nem vesz fel SOHA készpénzt ATM-ből, azaz ez nem releváns.
Eddigi vitánk lényege:
- Akció van a közértben, ingyenes ma a zsemle.
- Ez hülyeség, mert nem ingyenes ugyanott a bor, a kutyatáp és a kaviár.
tobeor 2013.11.12. 14:33:06
WOW, nem releváns hogy FIZET?
Miközben az volt a kérdés, hogy fizet-e vagy sem?
Te nem vagy 100-as.
guu 2013.11.12. 14:36:46
Erről a szlogenről még nem hallottam viszont az "ezt is az emberek fizetik meg" szlogent már egy jó ideje hallom és a "júj majd elszáll a forint" szlogent is de valahogy mégsem akar elszállni.
tobeor 2013.11.12. 14:40:56
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 14:47:17
Nem fizet, hiszen ingyenes. Mást fizet. S akár nagyon is jól járhat. Mint ahogy nagyon rosszul is járhat.
Pl. ingyenes a vécéhasználat az étteremben. De csak a fogyasztóknak. Ha más akarja a vécét használni, neki 100 Ft. A vécét nem használó fogyasztó rosszul jár, mert az ő számlájába is bele van építve a vécéhasználat költsége, így ő is fizeti, bár nem használja. Aki pedig ebéd közben 3-szor megy vécére, az nagyon jól jár.
tobeor 2013.11.12. 14:50:33
Tehát: FIZET.
Nincs neki ingyen.
Nekirohansz még párszor a falnak?
mézescsók 2013.11.12. 14:57:45
Hogy miért nem váltok bankot? Már írtam, hogy azért, mert idióta vagyok. Valamikor otp-s voltam, aztán abban az épülettömbben, ahol dolgozom, nyílt egy új bank és ez roppant kényelmesnek ígérkezett. Amúgy is berágtam - most inkább nem részletezett okok miatt - az otp-re (ráadásul au új bank vezetője jó haverom volt és a kondíciók jobbnak igérkeztek). Aztán szépen felzárkózott ez a pénzintézet is a többi bank mellé, néha egy-egy kedvezményt bedobtak, de lényegében majdnem mindegy volt, hogy hol vagyok, mert kardinális különbségek nincsenek.
Nem kérhetem kp-ben a fizetésemet, mert a hivatal nem hajlandó rá (közszféra).
@Zedder: Tényleg lúzer vagyok, de annyira azért nem... Viszont a számlakivonatom felét nem értem. Egyszer kellene rá áldozni kis időt, de rosszul vagyok a számoktól.
daito 2013.11.12. 15:06:26
Jó nekem mikroökonómiai, pénzügyi, számviteli magyarázat is, hogy mi is az.
Utána kifejtheted rövid, némiképp szakmai magyarázattal azt is, hogy folyószámla-vezetéses banki dolgon hol-merre szokott gátlástalan profit lenni, és miért is kellett/kell a bankokat ezen a téren szabályozni?
Ha ez is megvan, akkor utána már csak azt magyarázd meg, hogy ez miért úgy megy, hogy a fogyasztó tranzakció díjként/kamatadóként/számlavezetésként egy a korábbiaknál nagyobb összeget kipenget a bankoknak, akiktől ez csakkpakk átmegy az államnak.
karnak 2013.11.12. 15:23:29
érdemes ilyen aspektusokról is szót ejteni, ha ebben a kérdésben nem is látom hogy az lenne a realitás.
DezInf 2013.11.12. 15:33:38
Te Gejzaaaa!!!!
Ennyire elhülyültél, vagy kifogytál az érvekből?
Rendejj már a pártközpontból egy pótossal, mert egyre gyengébb vagy :)))
A végén csak te Gejzám, te fogsz nem jobban tejjesítenyi !!!!!!!!
Aztaleborultyát .......
Mária 2013.11.12. 15:33:53
"No jó, de miért is muszáj készpénzt használni? Ja, mert a kártyás fizetésnek nyoma van és be kellene ütni a pénztárgépbe? "
Azért, mert a bank olyan sokat von le a kisbolttól a kártyás fizetés tranzakciójáért, hogy a kisbolt nem tudja kitermelni ezt a költséget.
Ha megemelné annyival a termékei árát, amennyit a bank a kártyás fizetés miatt levon a pénzből, amit a vevő a kártyával kifizet, akkor az így kártyafizetés-kompatibilisre árasított termékeket nem venné meg tőle senki.
És akkor a kártyaleolvasó egyszeri kisboltba telepítési díjáról még nem is beszéltünk.
karnak 2013.11.12. 15:41:22
egyrészt:
a megoldás nem az hogy visszaszorítsuk, hanem hogy megteremtsük és elősegítsük a feltételeket, ennyi erővel nem kell fáradozni a vidéki csatorna és úthálózat fejlesztésével, mert a traktorok úgy is szétbasszák, meg nem kell vidéken internet sem, úgy se használják, de ez a gondolat visz oda, hogy nem kellenek a jó és megfizethető egyetemek, mert az emberek nagy része inkább szakmunkás, ezért csökkentsük a lehetőségeket... persze mehetünk és megyünk is az '50-es évekbe.
másrészt szamárság azt gondolni, hogy a készpénzes elszámolás egyébként ingyenes, merthogy őrült költséges, csak ott az Zemberek fizetik meg, hogy a nyomda matolcsys papírokat nyomjon, ez olyan mint a többi elsikált tétel, az állam átvállalja az önkormányzat tartozását az adókból, azaz a nagy adósok helyett mindenki fizet, az is aki egyébként jól gazdálkodik, ahol nincs felesleges stadion, stb; a nonprofit közműcégek (szemétszállítás) meg dettó, veszteséges, de kisebb a rezsi, igaz hogy majd állami pénzen kell megint megmenteni, azaz megint adókból, ami nem fán terem.
harmadrészt egy csomó bank elment innét, nem tudom miről beszélsz, aki tehette, mert kicsi volt, és nem volt itt ezermilliárdos vagyona, hitelkihelyezése, az egyeszrűen kivonult.
arról van szó, hogy a kormány kihasználja, hogy a nagy bankok nem tudnak elmenni két hét alatt mert betéteik meg hiteleik, meg fiókjaik vannak őrült mennyiségben, illetve kiterjedt multivállalatokról beszélünk, akiknek az itteni veszteségét a német meg egyéb betétesek fizetik meg.
annyit még érdemes hozzátenni, hogy érdemes lenne leülnöd azzal a pár ezer emberrel, akik az elmúlt 2-3 év fiókbezárásai miatt munkanélküliek, mivel a bankokban nem csak vezérigazgatók dolgoznak, hanem julika, a kasszánál meg esztike a call centerben, 120 ezerért, amiből pár éve gyereket vállalt a párjával, vagy lakást vettek, most meg nincs se melója se kilátása.
Mária 2013.11.12. 15:42:22
"A lényeg: amint megérkezik a fizetésem - egyébként az utalás napján, tehát késedelem, napokig pénzen ülés nincs - és kapom az értesítést, helyből lekapnak róla 4 e Ft-ot. Hitelkeretem van, rendszeresen feltöltöm, kölcsönöm nincs, banki utalásra nem adtam megbízást. Hogy miért nem váltok bankot? Jó kérdés. Mert idióta vagyok."
Ha hitelkereted van, akkor arra addig, amíg fel nem töltöd, naponta kamatot és kezelési költséget számolnak fel.
Nem rendszeresen kellene feltölteni, hanem egyszer feltölteni, és békén hagyni, vagy fokozatosan feltölteni, és amikor teljesen fel van töltve, akkor békén hagyni, és akkor a következő hónapban nem vonnák le tőled a 4 ezer forintot.
karnak 2013.11.12. 16:00:40
az hogy hitelkereted van, egy szolgáltatás, mivel - persze erről ár/érték arányáról lehet gondolkoni - a pénzintézet fenn tart egy lehetőséget arra, hogy ha kell, fel tudsz venni hitelt.
Az hogy ez megtörtént:
- te kérted, nyilván okkal, azaz egy szolgáltatást igényeltél
- ők ezt megnézték, jóváhagyták, azaz x ember dolgozott rajta, aminek költsége volt és van (most a banki háttérbe nem mennék bele, van és kész)
- ez a szolgáltatás a mai napig él, azaz a hitelkereted létező dolog, azaz ennek a díját fizeted... az a te szuverén döntésed, hogy azt kihasználod-e, és milyen mértékben
- ha nem kell, biztos meg lehet szüntetni valamilyen nem túl bonyolult módon.
- lehet más szolgáltatót választani, szignifikáns különbség lehet, de ingyen nem lesz sehol, mivel ugyanúgy egy igényelt, és nem alapvető szolgáltatásról van szó.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 16:04:46
Visszasírom a régi szép időket, 10 éve még visszakaptam a pénzem, amikor kiderült, hogy egy cipőm szabása egész napos használatra alkalmatlan, mert töri a sarkat. Még a forgalmazást is betiltották, persze a boltban nem vették le a polcról.
Torgyán Viktor 2013.11.12. 16:11:17
MAXVAL FOR PREZIDENT :)
(Pont annyi esze van, mint a jelenleginek...)
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.12. 16:13:26
Igen, ez vicces. Az EU-s fogyasztóvédelmi szabályok KEVÉSBÉ védik a fogyasztót, mint a 2004 előtti magyar szabályok.
blackshíp 2013.11.12. 16:22:24
mr_x 2013.11.12. 16:23:58
Írjál már példát hogy melyik banknál?
Nekem három banknál volt számlám az elmúlt tizenpár évben.
A Barclays dombornyomott VISA kártyát adott. A Lloyds elöször maestro-t, majd pár hónap után lecserélték dombornyomott visára.
Ezeknek a bankoknak sem számlavezetési díjat sem egyéb költségeket nem kellett fizetnem (kártyadíj, zárási díj, stb). Pénzfelvét fiókból, vagy bármely bank automatájából ingyenes (kivéve a kocsmákban és egyes reptereken kirakott ATM-ek, azonban ezek előre figyelmeztetnek hogy mennyibe fog kerülni a pénzem).
Ha a kártya lejár vagy akár csak elhagyom ingyenes az új kártya.
Ha vki visszaél a kártyámal akkor az első 50 fontot kell nekem állnom, a többit a bank nyeli le (de nem hallottam olyan esetről hogy a bank kifizettette volna ezt az 50 fontot).
A First annyiban volt más hogy ők adtak 100 fontot hogy nyissak náluk számlát és ujabb 100 fontot ha legalább egy állando utalást átviszek hozzájuk egy másik banktól (ők mellesleg szintén dombornyomott visát adtak).
A halifax (www.halifax.co.uk/default.asp) Szintén 100 fontot ad, ha átviszed hozzájuk a számládat + ha havonta legalább 750 fontot fizetsz be és két állandó utalásod van akkor azokban a hónapokban amikor nem mész minuszba még 5 fontot kapsz + 15% pénzvisszafizetés bizonyos üzletekben vásárlásért.
Tehát nemhogy neked kell fizetned, de még a bank fizet neked ha velük bankolsz!
Ezt vajon mikor érjük meg Magyarországon?
mézescsók 2013.11.12. 16:29:55
@karnak: Persze, csak nem gondoltam végig. Illetve de: azzal a nyomorult hitelkerettel semmit sem csinálnak kb. másfél éve. Van. Nyilván van kamat, rendelkezésemre bocsátják, ha kérem, havonta számbaveszik, de egyéb tennivalójuk nem merül fel, ezért látok vöröset, amikor kezelési költségeket emlegetnek, mert gyakorlatilag nem kezelnek semmit. És még akkor is, amikor ugyanaz a bank nekem nap kettő levelet küld: az egyikben közli a számlakivonatomat, a másikban felhívja a figyelmemet valamilyen akcióra, de volt már, hogy három is jött. Mindegy, persze, hogy át kell gondolnom.
Álmomban sem gondoltam, hogy ingyen kapok bármit is.
Ben Franklin 2013.11.12. 16:35:13
Opciósan kéne, aki nem kéri fizethessen a KP felvételért.
karnak 2013.11.12. 16:57:35
mivel a nálunk jóval gazdagabb nyugati országokban a betétek aránya magas, ezért ott a betéteken keletkeznek olyan bevételek, margin, ami itt nincs, ezért az itteni bankok a hitelek és műveleti díjak oldaláról szerzik meg azt.
Ben Franklin 2013.11.12. 17:01:26
A betéten a banknak semmilyen bevétele nem keletkezik egyébként sem, az nekik pénzükbe kerül.
Julian Plenti 2013.11.12. 17:06:07
Ezt már én sem hagyhatom szó nélkül!
Olvasom ennek az embernek az írásait, szegényes stílus, korrektúrahibák tömkelege, és közben hatalmas pofával oktatja ki az embereket a magyar helyesírás szabályairól.
Egyébként írásai alapján a napnál is világosabb, hogy nem egy nagy intellektussal van dolgunk.
Beteges.
U.I.
Lencsés István, elképesztően szánalmas alak vagy!
karnak 2013.11.12. 17:10:26
ott is-itt is azért fizetsz egy bizonyos összeget, hogy ha olyan van neadjisten, akkor használhasd, igénybe vehesd, ha így nézed akkor tényleg a mértékét és nem a jogosságát lehet/kell firtatni.
a banknak mint nagyüzemnek meg persze van fura működési költsége, ráadásul igen magas, millió helyre fizetnek, biztosítanak, és persze marketingelnek.
a számunkra fura, vagy hajmeresztő költségek olyan tevékenységekre mennek el, amik a háttérben vannak és amit az átlagember nem is gondol, de őrült magas költségszinten kell dolgozniuk a törvényi szabályozás miatt (is).
karnak 2013.11.12. 17:27:56
értem azt, hogy azt a hasonlatod hoznád, hogy pl a tesco árúkészlete nem bevétel, hanem kiadás, és annak eladása a bevétel, azaz a betét önmaga csak generálja, megalapozza a bevételt, de a betét oldali bevételen is vannak műveleti költségek, mint ahogy hitel oldalon is, nem csak az történik, hogy elhelyezek xxx + y %-on egy összeget, és kamatokkal együtt felveszem akármikor, azért ez ennél jóval bonyolultabb, ráadásul ilyen mértékű különbségnél ezek már összességében alapvető különbségeket generálnak, épp a példa mutatja.
másrészt ha a saját betét állományod fedezi a kihelyezésekre fordítandó összeget, akkor nem kell puszban a banki piacon forrást szerezned drágábban, azaz több marad, ha egyszerűen próbálom megfogalmazni.
(azaz ha rossz számokkal és sarkítva, de te bankként BUBOR+2%-on hitelezel, akkor ha a betétre te BUBOR+0.5-öt fizetsz, és neked mint banknak BUBOR+1%-on adnak hitelt az anyavállalatok, akkor a 0.5% forrásköltség nagyon nem mindegy, ha a betéted fedezi akkor annyival beljebb vagy)
blackshíp 2013.11.12. 17:46:05
Zedder 2013.11.12. 18:34:27
Tehát akkor semmiből nem állna a havi 4000-ret saját magadnak félretenni egy borítékba, nem a banknak adni - és egy év múlva, már 48e, két év múlva 96e lenne. Hívd fel a bankod vagy menj be személyesen, és mondd le azt a hitelkeretet. Ehhez azért nem kell nagy kurázsi.
Ha meg igen, akkor egy éves díjért, meghatalmazással elintézem neked. És garantáltan nem kell akkor "idegbajt kapnod a számoktól". Hm?
mézescsók 2013.11.13. 15:51:52
@blackshíp: Sosem tekintettem csak egy sornak a monitorin, de kétlem, hogy a költségek mindig arányosak. Még akkor sem, ha számolok nyereséggel is.
@Zedder: 48 e Ft-ért azért elküzdöm magam valahogy ide 50 méterre a másik bejárathoz (egy épülettömbben van a melóhelyem és a bankom), de azért kösz az ajánlatot. A borítékos megoldás nem jó: vagy elkölteném, vagy elpakolnám valahova biztos helyre, amit azonmód el is felejtenék. Viszont nagyon boldog lennék, ha egyszercsak véletlenül előkerülne.
Celtic 2013.11.14. 14:06:16
Ma 800 a vezetes, nincs ingyen kivet es egy elbaszott, kurva atutalas is 200 Ft.
"Sikerult, megcsinaltuk"
Baszki, havi 150 Ft-ot aldoztam ennyi kenyelemeert, kurvara nem kellett volna "megoldani".